Asztma kezelésére pecsétviaszgomba

Asztma kezelésére pecsétviaszgomba

Magas vérnyomás, cukorbetegség, rosszindulatú daganatok, immunerősítés – csak néhány terület, ahol sokat segíthet a pecsétviaszgomba. Mi most egy másik hatását emeljük ki, az asztma kezelését, illetve az asztma tüneteinek enyhítését, mert ez a gyógygomba ezekben is nagyszerűen teljesít.

Világszerte több mint 300 millió asztmás beteget tartanak számon, a szakemberek szerint a gyulladással járó panaszok leginkább a legyengült immunrendszerrel hozhatók összefüggésbe. Számos tanulmány talált összefüggést a bélflórát felépítő jótékony bélbaktériumok alacsony szintje és az allergiák, illetve az asztma kialakulása között.

Sokoldalú pecsétviaszgomba

A pecsétviaszgomba (Reishi, Ganoderma lucidum) A kínaiak és a japánok négy évezreden keresztül használták a reishi gombát májbetegségek, magas vérnyomás és ízületi gyulladások kezelésére. In vitro és humán vizsgálatok során a mai kutatók azt találták, hogy a reishi antiallergiás, gyulladáscsökkentő, vírusellenes, antibakteriális és antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik. Az in vitro kísérletek azt is jelzik, hogy a reishi segíthet a rákos daganatok elleni küzdelemben. Ezenkívül a reishiből izolált fehérje – Ling Zhi-8 – csökkentheti a transzplantátum kilökődésének kockázatát – írja a Fungihealth. (1)
És ez még korántsem minden, hiszen a pecsétviaszgomba az egyik legjobb természetes segítség az asztma kezelésében, sőt, más természetű légúti megbetegedések esetén is hatékony lehet.

Mellékhatásai lehetnek a gyógyszereknek

Sajnos a hagyományos asztmaterápia, beleértve a hörgőtágítót és a szteroid gyógyszereket, hosszú távú alkalmazása függőséget okozhat. Hozzájárulhat a krónikus candida, szürkehályog, zöldhályog, bőrkiütések, gyomor- és bélrendszeri problémák és májelégtelenség kialakulásához.

Miért jó asztma ellen a pecsétviszgomba

A legfontosabb, hogy erőteljes antioxidáns támogatást nyújt az immunrendszer számára, azaz, felerősíti a szervezet védekezőképességét, így testünk könnyebben megbirkózik a légúti gyulladásokkal. Adaptogénként működik, segítsenek a szervezetnek megbirkózni a stresszel és a betegségekkel. További előnye, hogy természetes hangulatstabilizátorként működik. Segít megnyugtatni az asztmás rohamok miatt fellépő nyugtalanságot, pánikot és szorongást.
Óriási előnye, hogy nincsenek ismert káros mellékhatásai, egyedül a gombaérzékenységben szenvedők nem fogyaszthatják ez azonban rendkívül ritka.(2)

Asztma kezelésére pecsétviaszgomba: ezt mondják a kutatók

Felerősíti a légzést, enyhíti a köhögést mégpedig azért, mert általános gyógyító hatással van a tüdőre. Erről számos tudományos értekezés számolt be köztük az a Kínában elvégzett populációs tanulmány, amiben több mint 2000 krónikus hörghurutban szenvedő beteg vett részt. Két héten át reishi szirupot kaptak ez alatt 60-90 százalékuknál történt állapotjavulás.
A Zanjan Egyetem állatkísérlete arra a megállapításra jutott, hogy a pecsétviaszgomba immunmoduláló és gyulladáscsökkentő hatásai révén alkalmazható az asztma kezelésére. (3)

Segíthet az asztmás gyerekeken

Egyre nő a belélegzett allergénekre immunválaszt mutató, és emiatt asztmában szenvedő gyerekek száma, ráadásul a betegség sokszor felnőttkorban is megmarad. Nekik lehet jó hír a Tajvani Nemzeti Egyetem tanulmánya, mely szerint a pecsétviaszgomba PS-G poliszacharidjai megváltoztathatják az asztmával küzdő allergiás betegekben kialakuló immunválaszt, ezzel elősegítve a gyulladás és a tünetek mérséklődését. (4)

(1) https://www.fungihealth.com/reishi-mushroom-asthma/