Gyógygombával a hasnyálmirigyrák ellen: „Sehol nincs áttét a férjem szervezetében, minden lelete negatív”

Gede László és Gede Éva

Gede Lászlóról bátran kijelenthetjük, hogy nagyon szerencsés. Felesége féltő gondoskodásának, a zeneterápiának, a háziállataik gyógyító erejének és legfőképpen a gyógygombáknak köszönhetőn nyerésre áll a hasnyálmirigyrák ellen. Történetét felesége, Éva meséli el.

A hasnyálmirigyrák rendkívül agresszív betegség, és nehezen kezelhető. Jól tudta ezt a Gede házaspár is, akik a diagnózis okozta első sokkot követően úgy döntöttek, hogy számukra nincs más lehetőség, csak a gyógyulás.

– Tavaly november 15-én kezdődött a férjem betegsége. Éjszaka gyomorszáj környéki fájdalmat érzett. Nem emésztési problémára gyanakodtunk, mert egészségesen táplálkozunk, sok zöldséget eszünk kevés hússal. A fájdalom napokig tartott, ezután pedig drasztikusan fogyni kezdett. Kértük a háziorvost, hogy nézessen egy vérképet és írja ki a tumormarker vizsgálatot, amit ő nem akart megtenni, ezért magánúton csináltattuk meg. A CA 19-9 tumormarker szintje kiugróan magas volt. Akkor már tudtuk, hogy nagy a baj. Ezt követően felgyorsultak az események, a képalkotó vizsgálatok igazolták, hogy a hasnyálmirigy-fejben egy 25×10 centiméteres daganat helyezkedik el.

Gede László és Gede Éva

Amikor a betegsége kiderült, padlóra kerültünk. Villámcsapásként ért minket a hír, hirtelen azt sem tudtuk, hogyan tovább. Akkor ő is azt mondta, hogy nem fogja bírni a fájdalmat, és talán ennyi volt megírva. Az első három nap nagyon nehéz volt, de aztán megbeszéltük, hogy nem hagyjuk magunkat és felállunk. Ekkor találtunk rá a Fachet gyógygombára.

Gede László napi 2×4 Fachet Vital Defense basic kapszulát kezdett szedni 2,5 hónappal később az újabb képalkotó vizsgálat megállapította, hogy a daganat kezd összezsugorodni.

– Ennek nagyon örültünk, mivel az onkoteam azt mondta, hogy amennyiben ez nem történik meg, nem biztos, hogy javasolják a műtétet, mert nagyon kockázatos. A beavatkozás nem zajlott zökkenőmentesen, és akár rosszul is végződhetett volna. Aortaszakadás miatt a férjem másodperceken belül másfél litert vért vesztett. Szerencsére nem történt nagyobb baj, mert egy aranykezű sebész operálta, aki végül az egész hasnyálmirigyét eltávolította. Egy nappal később átkerült az intenzív osztályról a kórterembe, és négy nap múlva hazajöhetett. Nagyon szépen gyógyult a sebe. A gyors felépülését az erős immunrendszerének tudtuk be. Az operációt követően ismét elkezdte szedni a gyógygombát. Ugyan minden lelete negatív volt, sehol nem találtak áttétet, de a biztonság kedvéért előírtak neki nyolc kemoterápiás kezelést. A székesfehérvári onkológus főorvosnő ismerte és nem ellenezte a Fachet gyógygombát, nagyon pozitívan nyilatkozott róla, és örült neki, hogy a férjem ettől van ilyen jól. Említette, hogy több betege is van, akik ezt szedték. Csak azt kérte, hogy a kemoterápia idején ne alkalmazzuk. Most tartunk a harmadik kezelésnél, és az egyelten mellékhatás, amit a férjem érez, hogy egy kicsit bizsereg az ujja, illetve a nagy meleg ellenére is fázik a lába, ezért tegnap zoknit vett fel. Csak minimális gyengeség jelentkezett nála, az étvágya is kiváló.

Éva és László mindent megtett a gyógyulás érdekében és igyekeztek a jó dolgokba kapaszkodni.

– Nekünk a pozitív hozzáállás az élethez és mindenhez rengeteget segített abban, hogy ezt az egészet túléljük. Azt a szót, hogy rák, nem ejtjük ki otthon, mellőztük a szótárunkból. A férjem a katonazenekar karmestere volt itt Székesfehérváron. Nyugdíjas már, de a zenélést a mai napig nem hagyta abba. Van egy kis zenekara, akikkel esküvőkre, születésnapokra jár fellépni. A zeneterápia csodákra képes, nyugtató hatással bír, itthon is gyakran bemegyünk a zeneszobába, mert nagyon szeret énekelni.

Vannak állataink, cicánk ás kutyánk is. Állandóan rá akartak a férjem hasára és mellkasára feküdni, amikor a seb még friss volt. Érezték, hogy nekik azt a területet kell gyógyítani.

A Gede házaspár nagyon nehéz időszakon van túl, de most nem is lehetnének boldogabbak. László felülkerekedett a betegségen, így minden okuk megvan arra, hogy ünnepeljenek.

– A sebész szerit aggodalomra nincs ok, mert sehol sincs áttét a szervezetében, minden lelete negatív. Én sem gondoltam volna, hogy minden ilyen jól alakul, mert amikor utána olvastunk sok mindennek, megtudtuk, hogy a hasnyálmirigyrák egy nagyon alattomos, agresszív betegség, ami pillanatok alatt áttéteket képez. Tavaly az volt a tervünk, hogy augusztusban vagy szeptemberben elutazunk Dubajba, ez nekem egyébként is szerepelt a bakancslistámon. Aztán kiderült, hogy daganatos betegek esetében a nap káros sugarai jóval erősebben hatnak a testre, ezért ezt a dolgot elvetettük. Június 27-én a László nap keretében azonban megünnepeljük a gyógyulását, és egy kerti partit tartunk, ahová eljönnek a katonazenekar tagjai és a zenész barátai. Ők találták ki az egészet, ami a férjemet is nagyon felvillanyozta.

Éva mindenkit arra int, hogy figyeljen oda a szervezete jelzéseire, és ne bagatellizálja el a tüneteket!

– A hátba kisugárzó gyomortáji fájdalom lehet a hasnyálmirigyrák első jele. Nem szabad annyival elintézni a dolgot, hogy biztos valami rosszat ettem, vagy sok a savam. Azonnal el kell menni az orvoshoz, és a rendelőből addig nem kijönni, amíg a laborbeutalóra rá nem írja a tumormarker vizsgálatot. Még, ha nincsenek is tünetei, évente egyszer akkor is mindenki követelje ki magának a tumormarker vizsgálatot, mert nagyon sok ember életét megmenthetné, ha időben diagnosztizálnák a rákot.