Lentinán gyógyhatásai

Lentinán gyógyhatásai

Allergiák, fertőzések, gyulladások, cukorbetegség, rosszindulatú daganatok, HPV – csak néhány egészségügyi probléma, amikre a lentinán megoldást jelenthet. Ez a valóban szuper immunerősítő egy teljesen természetes vegyület, és elsősorban a shiitake gombából nyerik ki.

A shiitake nyugodtan nevezhető a gyógygombák királyának, hiszen nemcsak dúskál az egészségvédő hatóanyagokban, hanem határozottan ki is fejti jótékony tulajdonságait. Azaz valós megoldást jelenthet számos betegség megelőzésére, a tünetek enyhítésére és akár a teljes gyógyulás elérésére. Legfontosabb összetevője a béta-glükánok közé tartozó lentinán, amely a gomba sejtfalából nyerhető ki. Ez a vízben oldódó poliszacharid hőérzékeny, ráadásul ahhoz nincs belőle elegendő a gombában, hogy nyersen fogyasztásával elérjük a kívánt hatást. Baj azonban nincsen, hiszen shiitake őrlemény vagy kivonat formájában koncentráltan vihetjük be a szervezetünkbe.

Antioxidáns immunerősítő

Kevés hatásosabb antioxidáns létezik a természetben a lentinánnál. De, miért is kellenek nekünk az antioxidánsok? Ezek a vegyületek jelentik a legjobb megoldást a túlszaporodó szabad gyökök kordában tartására. A szabad gyökök mindenkiben termelődnek, de gondot csak akkor okoznak, ha túl sok lesz belőlük. Nagy mennyiségű jelenlétük ugyanis jelentősen növeli a szív- és érrendszeri betegségek, a rosszindulatú daganatok és a gyulladások kockázatát. Közük van az öregedés felgyorsulásához, a DNS károsodásához, illetve a bőr állagának romlásához. A lentinán segítségével tehát mindezeket megelőzhetjük, ha pedig már kialakultak, enyhíthetjük a tüneteket és közelebb kerülhetünk a gyógyuláshoz.

Immunerősítés lentinánnal

Nemcsak a szabad gyökök elleni harcban teljesít kiválóan a lentinán. Ez egy nagyszerű immunerősítő fogyasztásával szervezetünk ellenállóbbá válik a káros baktériumok, vírusok és gombák támadásaival szemben.
Valójában az egyetlen ellenszere a humán papillomavírusnak (HPV) és hasznos lehet a HIV-fertőzés kezelésére is. Legalább ennyire fontos és egyedi tulajdonsága, hogy a lentinán képes elpusztítani a Staphylococcus aureus baktériumot, amivel szemben a hagyományos antibiotikumok hatástalanok – olvasható a világhírű Robert Koch Intézet tanulmányában. (2) Ez a baktérium egyébként azért veszélyes, mert súlyos gyulladást okozhat a tüdőben és a szívben.
A lentinán immunrendszer aktiváló képessége másfajta gyulladások megelőzésében és kezelésében is megmutatkozik. Bevitelével a szezonális betegségeket is kordában tarthatjuk mint az influenza vagy az egyszerű megfázás. Gyulladásgátló és megszüntető hatása a bélrendszerre is kiterjed. A japán Kobe Egyetem tanulmánya megállapítja, hogy a lentinan hatásos lehet a bélgyulladás kezelésében, beleértve az IBD-t is. (3)

Dr. Fachet József nemzetközi kutatásai

A lentinán azon kevés természetes szerek egyike, amit a modern orvoslás hivatalosan használ a rák kiegészítő kezelésére. Ebben elévülhetetlen érdemei vannak prof. Fachet Józsefnek, aki a japán Goro Chihara professzorral együttműködve végezte el a lentinán klinikai bevizsgálását. További előnye, hogy stimulálja a rákos sejteket és a vírusokat is elpusztító Natural Killer ölősejtek és a rák leküzdésében kulcsfontosságú T-lymphocyták és B-lymphocyták működését. Sikerült bizonyítania, hogy a lentinán gátolja a rákos sejtek osztódását és beindítja a programozott sejthalált. A magyar tudós eredményei alapján minősítették gyógyszerré a lentinánt Japánban. Többféle rákos állapot kiegészítő kezelésére alkalmazzák, ilyen a vastagbélrák, a végbélrák, a gyomorrák, a májrák, a prosztatarák, a tüdőrák, a méhnyakrák és a mellrák.

A szív barátja

Mivel csökkenti a vérben a káros (LDL) koleszterin szintjét és beállítja a jó (HDL) koleszterin arányát a lentinán támogatja a szív- és érrendszer egészségét. Segít megőrizni az érfalak rugalmasságát, akadályozza a lerakódások megjelenését.
Szintén ajánlott a cukorbetegség megelőzésére és a tüneti kezelésre, mivel fokozza az inzulintermelést, valamint hozzájárul ahhoz, hogy étkezések után a vércukorszint egyenletesen és ne hirtelen emelkedjen meg. Természetesen cukorbetegek a lentinán kúraszerű fogyasztásáról egyeztessenek orvosukkal.
Méregtelenítésre is kiváló, ugyanis vízhajtóként tisztítja a veséket.

Bizonyítékok a lentinán rákellenes hatására

Hogy valóban hatékony rákellenes szer a lentinán, a Japán Nemzeti Rákkutató Központ felmérése is bizonyítja. Négy éven át követték az alanyok egészségügyi állapotát és megállapították, hogy a lentinán az immunrendszer aktivátoraként a gyomorrák és a bélrendszeri rákok esetében lehet segítségünkre. Sőt, használatával az áttétek képződésének esélye is csökken. (4)
1987 júliusa és 1992 júniusa között hatvankilenc áttétes prosztatarákban szenvedő beteg vett részt a Saitama Rák Központ vizsgálatában. Közülük a hagyományos hormon- és kemoterápia mellett harminchárom beteg kapott lentinánt legalább három hónapig. Hetente 2 mg volt az adag fekvőbetegeknél és 4 mg minden második héten járóbetegeknél. A kezelt és a kontroll betegek 50%-os túlélési ideje 48, illetve 35 hónap volt. A kezelt betegek ötéves túlélési aránya a Kaplan-Meier módszer szerint 43%, míg a kontroll betegeké 29% volt Mindezt azt mutatja, hogy a lentinán hatékony a metasztatikus prosztatarákban, ha a hormon- és kemoterápia részeként alkalmazzák. (5)

Shiitake gombát a dr. Fachet Vital Defense Basic készítmény is tartalmaz méghozzá az ideális mennyiségben. Az alapanyag a Fachet professzor által meghatározott termőterületről származik, ami garanciát jelent a legjobb minőségre és a leggazdagabb hatóanyag-tartalomra.

(1) https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23630633/

(2) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1428370